İmkansız Mekanlar ya da Olanaksızın Olanağı
Gerçek objelerin bilgi-işlem, sanal objeler ve süreçler ile ilişkilendirildiği, siber-fiziksel sistemlerin önemli rol oynadığı, içinde bulunduğumuz bu dönemde (Endüstri 4.0) disiplinler silolarından çıkıp bir araya gelmeye dönüşmeye/dönüştür(ül)meye başlamış, yeni bilgi alanları ve çok disiplinli çalışmalar ortaya çıkmıştır. Bu yeni dönemin bir sonucu olarak, bütün disiplinlerde olduğu gibi mimarlıkta ” imkansız ” olarak tanımlanan yaklaşım ve yöntemlerin sayısı gün geçtikçe azalmakta ve mimarlık bu disiplinlerarası ortamda kendini yeniden tanımlamakta belki de yeni bir biçimde var olmaya başlamaktadır. Sayısal tasarım yaklaşımları ve araçlarının önemli rol oynadığı bu dönüşüm, mimarlığın disiplinlerarası bir algıyla tasarım, simülasyon ve üretim araçlarını, mekan anlayışlarını yeniden ele almasına zorlarken bir yandan da problemlerin karmaşıklığı ile birlikte sayısal teknolojilerin de sınırlarını genişlemeye zorlamaktadır.
Sayısal üretim teknolojilerindeki gelişmeler ile üretilmesi mümkün olmayanın üretilebilmesi, sanal ve zenginleştirilmiş gerçeklikle birlikte mekan deneyiminin dönüşmesi gibi sayısal teknolojilerdeki gelişmeler hem fiziksel hem sanal olarak imkansızı mümkün kılarken kendi imkansızlarını yaratmaktadır.
Konular
- Benzetim ve Değerlendirme / Simulation and Evaluation
- Eniyileme / Optimization
- Tepkimeli Mimarlık ve Akıllı Mekanlar / Responsive Architecture and Intelligent Spaces
- Etkileşim Tasarımı ve Sayısal Mimarlık / Interaction Design and Digital Architecture
- İnsan-Bilgisayar Etkileşimi / Human-Computer Interaction
- Biçim Gramerleri / Shape Grammers
- Üretken Sistemler / Generative Systems
- Örüntü Çalışmaları / Pattern Studies and Computation
- Hesaplamalı Geometri / Computational Geometry
- Bilgisayar Destekli Üretim / Digital Fabrication
- Maker Kültürü / Maker Culture
- Kolektif Kültür ve Açık-Kaynak / Collective Culture & Open-source
- Malzeme Çalışmaları / Material Studies
- Prototipler / Prototypes
- Biyomimetik Tasarım / Biomimetic Design
- Evrimsel Yaklaşımlar / Evolutionary Design
- Performansa Dayalı Tasarım ve Ekoloji / Perfomative Design and Ecology
- Kentsel Modelleme ve GIS / City Modeling and GIS
- Yapı Bilgi Modelleme / Building Information Modeling
- Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik / Virtual Reality and Augmented Reality
- Görselleştirme Teknolojileri / Visualisation Technologies
- Veri Haritalama ve Görselleştirme / Data Mapping and Visualisation
- Tasarım Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar/ New Approaches in Design Education
- İşbirliğine Dayalı Tasarım / Collaborative Design
- Sayısal Tasarım Kuramları / Design Theory on Computation and Digital Design
- Robotik ve Robotik Üretim|İmalat / Robotics and Robotic Fabrication